Dirk Stallaert - zelfportret

HetUNIVERSUMvanDirkStallaert - nieuwsblog

In afwachting van een soortgelijk systeem op de échte Dirk Stallaert-site, kan je alvast op deze blog terecht voor de laatste nieuwtjes rond albums, signeersessies en dergelijke meer. Filip & Filip

29 juli 2006

Gouden Potlood - Dankwoord Dirk Stallaert

"Ik had al een bronzen Adhemar
en nu heb ik een Gouden Potlood.

Zonder een slokop te willen lijken,
heb ik het gevoel dat tussen die twee in
nog iets in zilver ontbreekt.
Ik gooi dat even in de groep.
Om eventueel mensen op ideeën te brengen.

Ik ben zeer, zéér in mijn sas met deze prijs.
En weet u waarom?

Omdat ik in het lijstje van mijn voorgangers
al direct twee heren aantref die ik zondermeer
kan bestempelen als idolen uit mijn kindertijd.

De eerste is Marc Sleen.

De tweede, Jef Nys, heeft het kleinood vorig jaar
op 78-jarige leeftijd in de wacht gesleept.
En ikke NU al.

Mijn eerste spontane bedenking is dan:
dat klopt niet.
Maar: gegeven is gegeven en u krijgt dit
potlood niet meer terug.

Ik bedank de jury en ook u allen, geachte aanwezigen.
Het doet mij enorm veel genoegen dat u speciaal voor
mij naar hier bent afgezakt, respectievelijk: opgestegen.

Geen haar op mijn hoofd durft veronderstellen
dat u eventueel, … misschien, … mogelijkerwijs…
voor de drank … en de hapjes…

Nee!

Hartelijk, hartelijk dank!"

1 Comments:

  • At 1:49 a.m., Anonymous Anoniem said…

    had ie al geen "zilveren tranen" ?

     

Een reactie posten

<< Home